Соціальні мережі від пошукачів: плюси і мінуси

logo

Чи замислювалися ви про позитивні і негативні сторони персоналізованої видачі? Напевно вас відвідувала подібна думка, проте ви її налагоджували в довгий ящик. Ось тільки компанія Google ніяк не здавалася, і в результаті знайшла рішення, яке вбиває як мінімум «двох зайців».

Трохи віддалити від думки і спробую описати з якої причини перехід на персоналізовану видачу необхідний, і, я б навіть сказав, неминучий в еволюції пошукових систем. Число користувачів інтернету зростає, і при цьому зростає число сайтів, які наповнюють нашу глобальну мережу. При цьому жоден сайт не хоче тягнути своє існування за межами хоча б топ10 видачі, як говорив великий полководець А. Суворов: «поганий той солдат, який не хоче стати генералом». І що ми в результаті отримуємо: число сайтів зростає, а кількість місць все той же, в результаті чого багато хороших сайти залишаться за межами видимості користувача, що по «святий клятві» пошукових систем не є добре. Мало того, через збільшення аудиторії, знайдуться ті, для яких отримані у видачі сайти не будуть задовольняти їх запитам. Звичайно, це неминуче, однак зі зростанням користувачів мережі інтернет, навіть при незмінному абсолютному значенням числа незадоволених видачею, їх абсолютне значення неухильно зростає, через що користувачі будуть проявляти спроби знайти шукане в інших пошукових системах. А це дуже не сподобається власникам ПС. Ось з цієї причини постійно поліпшуються пошукові алгоритми, але навіть якщо в результаті обробки вже нескінченно близької до результату обробки людиною, припустимо, ПС вже повністю розуміє всю інформацію на сайті (згадаємо LDA). При цьому так само неминуче поява незадоволених видачею, так це природно, однак виділимо з усієї маси незадоволених ту частину, яка вийшла не з причини того, що шуканого документа немає в мережі, а тому, що навіть якщо б відбирав сайти людина, він не здатний задовольнити інтереси всіх: «чужа душа - темний ліс», тільки знаючи, що людині потрібно, можна дати релевантний відповідь.

Інтернет з мобільних пристроїв.

Для багатьох з нас «мобільні друзі» вже стали невід'ємною частиною. З цієї причини пошукові гіганти покладають на них великі надії, так як тут аудиторія так само неухильно зростає, мало того, використовуючи ці агрегати можна втілити ідею про персоналізованої видачі, адже на відміну від настільного комп'ютера, за яким можливо сидить вся сім'я, за «штурвалом »мобільника перебуваєте тільки ви.

Повернемося до «двом зайцям».

Як змусити користувача змусити повідомити ПС, що саме він зараз задає запит. Примусом нічого не домогтися, тому потрібно якось стимулювати, або побічно повідомити про себе. Для пошукового гіганта рішенням стало створення соціальної мережі "Google+". Це дозволить отримати постійно залогіненним користувачів, плюс от'ест чималий шматок «пирога» соц. мережі Facebook. Яку початкову мету переслідували розробники Google+, не візьмуся судити, але те, що в недалекому майбутньому слід очікувати поліпшення якості пошуку мені здається очевидним.

Що стосується популярності Google+ в рунеті, складно дати будь-яку оцінку, тому як наші люди ласі на халяву, і порно контент, що в західних соціальних мережах не допускається. Як говорить І. Ашманов: "передбачати майбутнє - досить стрьомно заняття", тому поживемо - побачимо.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 0.00 (0 голосов)

Обговоримо Вашу
ідею?

×

Обговоримо Вашу ідею?