Веб-аналітика: завдання, методи, інструменти

Веб-аналітика: завдання, методи, інструменти

Веб-аналітика є однією з найважливіших технологій в сучасному інтернет світі, сфері оптимізації сайту, яка дозволяє виявити слабкі місця ресурсу, поліпшити його функціональність.

Основу даної технології складають програми та інструменти, що дозволяють зібрати якомога більше даних про конкретний інтернет портал. З кожним роком методи веб аналітики все ускладнюються, що викликано постійним зростанням конкурентів, а також періодичним оновленням систем.

За умови, що веб-аналітика проведена правильно, вона дозволяє вирішити такі завдання:

  • Розширити функціональність сайту;
  • Запустити рекламне просування;
  • Опрацювати мінуси сайту.

В основу веб-аналітики взяті такі принципи:

  1. виявлення проблеми на ранніх етапах;
  2. постійне впровадження нових розробок;
  3. постійний пошук оптимальних рішень.

Для проведення моніторингу ресурсу за традицією застосовуються класичні методи:

  • Перевірка семантичного ядра - на цьому етапі з'ясовується, чи відображає семантичне ядро ​​сайту потреби цільової аудиторії;
  • Аудит сайту дозволяє з'ясувати, наскільки ефективний процес просування;
  • Перевірка трафіку, відвідуваності;
  • Аналіз юзабіліті - навігації, зручності користування сайтом в цілому;
  • Перевірка конверсії;
  • Перевірка конкурентів.

Для досягнення цих цілей застосовується ряд інструментів: статистичні дані пошукових систем, лог аналізатори.

Під статистичними даними пошукових систем маються на увазі програми, для коректної роботи яких, на сайт потрібно встановити фрагмент коду. Після цього дані з сайту передаються в базу сервера конкретної програми. Найбільш вдалою програмою є Google Analytics, вона дозволяє перевірити поведінкові метрики, а згідно з результатами перевірки можна поліпшити якість і функціональність ресурсу.

За допомогою даної програми можна отримати дані про відвідуваність, кількість переглянутих сторінок, шляхи кожного користувача (глибина відвідуваності), загальну кількісті відвідувачів.

Важливою особливістю даного сервісу є можливість отримання таких даних: графічне розташування аудиторії, її активність, зацікавленість користувача даними ресурсом. Також тут можна відстежити ресурси, з яких було здійснено перехід, по яким пошуковим фразам користувач вийшов на сайт.

У Яндекс.Метрика можна визначити такі показники як: відвідуваність сайту, таргетинг реклами, поведінку аудиторії на сайті, показники конверсії.

Існує ще ряд сервісів, які суттєво спрощують життя веб-аналізаторів, наприклад, Clicky. До його особливостей слід віднести можливість аналізувати дані безпосередньо на сайті, дії користувачів в режимі реального часу, повідомлення про конверсію, аналітика акаунтів Twitter, доступність на смартфонах і планшетах.

У сервісі Piwik є додатки для iPhone і Android, збереження всіх звітів, відстеження результатів декількох сайтів. Обидва сервіси мають переклад інтерфейсу на російську мову.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 (1 голос)

Обговоримо Вашу
ідею?

×

Обговоримо Вашу ідею?