Типи навігації на сайті

Типи навігації на сайті

Часто звертаючись за розробкою сайту, обговорюючи деталі майбутнього ресурсу з веб-майстром, клієнти можуть чути таке поняття, як «навігація на сайті». Для людей, далеких від сайтобудування це словосполучення практично ні про що не говорить, в кращому випадку можуть бути якісь здогади. У цій статті розберемо що це таке, а такі які типи навігації на сайті можна застосовувати.

Навігація – це набір гіперпосилань на сайті, які створюють можливість переходу в інші розділи. Ідеальна навігація повинна бути елементарно простою та швидкою. Але на практиці це не завжди легко здійснити. Переглянувши дюжину сайтів, ви переконаєтеся в тому, що навіть на невеликих 10-странічніках є численні гіперпосилання. Коли маються на увазі супервеликі інформаційні портали, то загальна кількість гіперпосилань обчислюється тисячами.

Якщо внутрішня навігація продумана грамотно, то це буде тільки сприяти більш легкій розкрутці сайту, а також полегшувати роботу з ним, як з боку користувачів, так і з боку адміністрації. І все логічно зрозуміло. Якщо навігація сайту складна і заплутана, то пошукові роботи не будуть так швидко індексувати сторінки вашого сайту.

Кожен сайт може мати кілька видів навігації, і виділяють найпоширеніші їх типи:

  • Мовна навігація. Цей тип навігації відомий всім без винятку. Саме завдяки її наявності відвідувачі можуть вибирати, яка з наявних мов відображення їм краще;
  • Навігація в контенті. До такої навігації можна адресувати посилання, які беруть участь у внутрішній перелінковці сайту. Дані посилання є внутрішніми (ведуть на інші сторінки з контентом вашого ж сайту). Більш детально про значення, функції внутрішньої перелінковки згадувалося тут. Посилання розміщуються безпосередньо в текстах або ж в окремих блоках;
  • Основна навігація сайту – це меню, іншими словами. Це перше, що кидається в очі при відвідуванні сайту. З меню зручно і легко переходити в будь-який інший розділ сайту;
  • Рекламна навігація. Сюди можна віднести всі рекламні гіперпосилання, які розміщені на сторінках сайту;
  • Часто можна помітити географічну навігацію на великих сайтах. Це необхідно в тих випадках, коли ресурс розбитий на кілька частин за географічною ознакою (наприклад, інформація в розділі відповідає якійсь певній країні);
  • Довідкова навігація. Даний тип навігації характеризується тим, що користувачі завжди можуть бачити, в якій частині сайту і на якій сторінці вони перебувають. Слід зазначити, що довідкова навігація може і не містити в собі посилань як таких.

Навігація може відрізнятися також по візуальному сприйняттю. Буває:

  • Текстова навігація по сайту – це найперший виникший тип навігації, який розміщується безпосередньо в тексті;
  • Графічна навігація (графіка) нині улюблена всіма і може бути застосована для будь-яких функціональних видів навігації сайтів;
  • HTML-форми – цей вид навігації актуальний в тих випадках, якщо потрібно заощадити місце за рахунок "відкривающихся" елементів. В даному виді навігації часто використовуються візуальні ефекти DHTML;
  • Java і Flash технології – цей вид навігації дозволяє задати будь-яку реакцію на дії користувача: наведення курсору, натискання кнопки миші або "гарячих" клавіш.

Більшість сайтів потребують лише деяких видів навігації з тих, які перераховані вище. Наприклад, для сайту невеликої фірми, яка торгує вхідними дверима, навряд чи знадобиться регіональна географічна навігація і т.д.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 (1 голос)

Обговоримо Вашу
ідею?

×

Обговоримо Вашу ідею?